שידור הלוויה בהר המנוחות

חוויית האבל מקבלת מימד חדש בזכות שירות שידור הלוויות מרחוק. כשמשפחה או חברים נמצאים במקומות רחוקים או חשופים לסיכון, שידורי לווין שמועברים בשידור ישיר ובמיוחד שידור הלוויה בהר המנוחות, על ידי  magnetstar צילום אירועים נועדו לאפשר גם לאבלים מרחוק להשתתף בהלוויה באמצעות השידור. במאמר זה נעסוק במאפיינים של אירוע כזה

התועלת של שירות שידור הלוויה בהר המנוחות

שידור הלוויה בהר המנוחות בירושלים נעשה במקרים רבים בעקבות פטירת אישיות בעלת מעמד ציבורי נכבד. זה יכול להיות מנהיג של קהילה מסוימת אך באותה מידה זה יכול להיות גם אדם מן השורה שחלק מבני משפחתו גרים במדינות אחרות, נבצר מהם להגיע להלוויה אך הם מעוניינים באפשרות לעקוב אחר ההתפתחויות במקום.

תנאים מסוימים יכולים למנוע מאנשים להגיע להלוויה באופן פיזי – מרחק גיאוגרפי עצום, מגבלות בריאותיות או גיל מופלג, אילוצים כלכליים או העבודה, ואפילו סכנת חיים במקרה של משבר ביטחוני. בנסיבות אלה, השירות של שידור הלוויה במציאות מדומה מאפשר:

  • חוויה ריגשית וסמלית של הלוויה, למרות ריחוק או מגבלות אחרות
  • אפשרות להשתתף בטקס, לחוש נוכחים ולחלוק מחוות פרידה אחרונה
  • מתן כבוד לנפטר על ידי "הגעה" להלוויה גם מרחוק
  • השלמת תהליך אבל חשוב באופן חלקי לפחות
  • מניעת תחושת מחדל, אשמה או חרטה מצד אנשים שלא הצליחו להגיע להלוויה

התאמת השירות לצרכים אישיים

שידור הלוויה בהר המנוחות יכול להיות מותאם להעדפות הלקוח ולהיות מוגש ברמות שונות של אינטראקטיביות:

רמה בסיסית

השידור יהיה חד-כיווני, עם העברה חיה מזווית צילום מרכזית של הטקס. הצופים יוכלו לראות ולשמוע הכל ברזולוציה גבוהה, אך לא יוכלו להתערב או "להיכנס" לאירוע עצמו.

רמה מתקדמת  

השידור יהיה דו-כיווני ואינטראקטיבי. כל צופה יוכל "להגיע" אל הטקס באמצעות שידור לווין מקביל ממוקד מסוים. כך, שירות שידור הלוויה מרחוק נותן תשובה יחידה במינה לצרכים רגשיים חשובים – להשתתף בטקס משמעותי, למנוע תחושות אשם בשל היעדרות, ולאפשר סגירת מעגל תקופתי בחיים.

שידור הלוויה על ידי חברה מקצועית

העברת שידור של הלוויה מהר המנוחות אינו עניין של מה בכך. הוא מחייב ביצוע של אנשי מקצוע היודעים כיצד להעביר שידור חי וכצד למנוע נפילות בשידור. כזה הוא צוות חברת magnetstar צילום אירועים, המתמחה במתן שידורי צילום ותיעוד של אירועים שונים. החברה מספקת ללקוח: צוות טכנאים וספקים מקצועיים שמצלמים את הטקס מזוויות רבות על ידי מצלמות ייעודיות, ציוד תקשורת אלחוטית מיוחדת להעברת השידור במהירות גבוהה, ומערכות מחשוב ענקיות לעיבוד אותות השידור ופיצולם למקורות נפרדים.

ישנן סיבות רבות לכך שאנשים קרובים אינם יכולים להגיע להלוויה. אבלים שאינם יכולים להיות נוכחים פיזית בהלוויה מחפשים פתרון ומוצאים אותו בשידור ישיר. השידור מעניק להם הזדמנות לקחת חלק באירוע החשוב.

שידור הלוויה בהר המנוחות מעניק חוויה ריגשית וסמלית של הלוויה – אפשרות להשתתף בטקס גם בלי להיות בו פיזית, מתן כבוד לנפטר על ידי "הגעה" מרחוק, והשלמת תהליך עיבוד  אבל חשוב, באופן חלקי לפחות.

שידור הלוויה בהר המנוחות יכול להיעשות במספר רמות. ישנו שידור חד כיווני שמעביר לצופים את ההתפתחויות, ויכול להיות שידור דו כיווני בו חלק מהצופים משתתפים בהלוויה דרך מסכי טלוויזיה.

העברת שידור ישיר של הלוויה מחייב העסקה של אנשי מקצועי. הפתרון הכי הגיוני הוא אנשי מקצוע בעלי מוניטין ובעלי ניסיון שיעניקו שקט נפשי למארגני ההלוויה על ידי שידור ההלוויה ליעד המתבקש.